Contentmarketing als verlengstuk van SEO

In mijn vorige blog post vertelde ik jullie ‘all about’ SEO. Overigens, één blog post dekt de lading niet wat betreft SEO want er is enorm veel over te vertellen. Toch komt er meer bij kijken. Om meer zoekverkeer naar je website te krijgen zal de content op de website zeer goed aan moeten sluiten op de vraag van de ‘bezoeker’

Contentmarketing: ‘het maken, aanbieden en verspreiden van content die aansluit op een vooraf geïdentificeerde behoefte om zo nieuwe relaties aan te gaan en bestaande relaties te versterken.'(media,sd)
Oftewel: je zorgt voor de juiste content, voor het juiste publiek, op de juiste plaats, op het juiste moment. Met content marketing leg je de basis voor een goede conversatie. Internet speelt (zoals al vaker genoemd) een grote maar ook centrale rol tijdens het aankoopbeslissingsproces. Goede content is daarbij uitermate belangrijk. Je wil namelijk overbrengen waarom de klant bij jou moet zijn en niet bij de concurrent, het moet duidelijk zijn welke toegevoegde waarde jij levert.(marketingfacts,2016)

 

Maar, hoe schrijf je goede content?
1. zorg voor een duidelijke boodschap:
De ‘bezoeker’ wil direct zien wat ze van je kunnen verwachten, zorg hierbij voor sterke, aansprekende titels. Hierdoor ziet te bezoeker duidelijk wat de website en de onderneming te bieden heeft. Dit kan bijvoorbeeld door call-to-action buttons.

2. Schrijf vóór de klant:
De klant moet zelf kunnen bepalen of jij de beste oplossing hebt voor het probleem. Probeer te voorkomen dat je jouw oplossing de hemel in prijst. Het is de bedoeling dat je de bezoeker laat zien welke rol je kan spelen in de oplossing voor het probleem en niet dat jij dé oplossing bent.

3. Relevantie en actualiteit:
Zowel voor Google als voor de bezoekers is het belangrijk dat de informatie (content) relevant en actueel is. Daarnaast moet het aansluiten op de doelgroep, uniek zijn en een goede onderbouwing hebben.

4. Waardevol is belangrijk:
iedereen kan informatie aanbieden, toch kan je een klant binden door waardevolle content aan te bieden. Denk hierbij aan gratis (of tegen een kleine vergoeding) whitepapers, eBooks of klantcases. Deze content versterkt het gevoel van vertrouwen bij de consument. (nijhuis,2016)

 

Het schrijven van goede content is dus enorm belangrijk! Het genereert traffic naar je website, draagt bij aan de verbetering van de SEO-zoekresultaten en zorgt ervoor dat je makkelijker gevonden wordt via zoekmachines. Een hoge SEO-positie is waardevol, zeker omdat er vaak maar een woord wordt ingetypt en 88% van de bezoekers niet verder kijkt dan pagina 1. Om goede content te creëren is het belangrijk dat jouw website/content aansluit op de zoekwoorden waarop de bezoeker zoekt. Dus, heb je een website of ben je bezig met een website? Zorg dan dat je voldoende weet van content marketing.(webperspectief,2016)

 

Bronnen:
Go 2 Social Media (sd). Hoe schrijf je een goede content?
Website: http://www.go2socialmedia.nl/website-goede-content-is-belangrijk/

Marketing Facts (2016). Content marketing definitie.
Website: https://www.marketingfacts.nl/topic/contentmarketing

Team Nijhuis (2016). Hoe belangrijk is goede content?
Website: https://www.teamnijhuis.nl/vakpraat/blog/hoe-belangrijk-is-goede-content-voor-seo

Web perspectief (2016). zoekverkeer Google.
Website: http://www.webperspectief.nl/hoe-zoeken-mensen-met-google/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s